De Amerikaanse online-softwareleverancier Salesforce breidt uit naar de markt van personeelsinformatiesystemen. Het bedrijf heeft op basis van zijn Customer Success Platform voor relatiebeheer, verkoop, service en marketing een oplossing bedacht waarmee bedrijven en organisaties op basis van cloudtools en mobiele apps kunnen communiceren met hun medewerkers en personeelsinformatie kunnen beheren. Deze nieuwe oplossing wordt als het Employee Success Platform in de markt gezet.
Volgens Salesforce is het het Employee Success Platform een aanvulling op bestaande software voor personeelsinformatie. Het bestaat onder andere uit online tools om medewerkers te begeleiden via verschillende digitale kanalen en apparaten; medewerkers-gemeenschapppen op te bouwen om collega’s met elkaar te verbinden en een cultuur van samenwerken te bevorderen, een zelfbedieningshelpdesk en apps voor medewerkers van personeelszaken waarmee het werven, ondersteunen en opleiden van personeel kan worden ondersteund.
Ook kent het platform analysetools die leidinggevenden toegang bieden tot informatie over kpi’s (key performance indicators) en productiviteitscijfers.
Salesforce heeft zijn nieuwe platform opgebouwd middels een ecosysteem van partners, waaronder Appirio, Deloitte, Jobscience en Lumesse.