CRMWaypoint, het grootste kenniscentrum van Salesforce in de Benelux, start een traineeprogramma voor jonge, ambitieuze it-talenten die zich willen specialiseren in Salesforce. Hierdoor helpt de organisatie actief mee aan een oplossing voor het tekort aan goede Salesforce-consultants, -architecten en -ontwikkelaars.
De markt voor Salesforce-experts is oververhit. Het vinden van jong it-talent met de juiste opleiding, is als zoeken naar een speld in een hooiberg, is een veelgehoorde klacht van klanten van CRMWaypoint. Is er al expertise in huis, dan voldoet dit vaak niet aan de eisen van het huidige cloud-tijdperk. Veel kennis wordt daarom extern ingehuurd tegen hoge tarieven, terwijl organisaties het liefst kritische Salesforce-applicaties in eigen beheer willen exploiteren. Reden genoeg voor CRMWaypoint als eerste en enige Salesforce-partner in Nederland flink te investeren in de zoektocht naar jong, ambitieus it-talent.
In een programma van 24 maanden leidt CRMWapoint jong talent met een hbo of academische opleiding op tot deskundige Salesforce-specialisten. Na een selectie- en matchingstraject in samenwerking met Procam, gaan de deelnemers direct aan de slag bij één van de klanten in een detavast-constructie. Geen vast contract, maar verrekening van werkzaamheden middels een uurtarief zonder kosten vooraf. Het doel is dat de deelnemer na het traject in dienst gaat bij de klant.
De maandelijkse individuele training en kennisbegeleiding van de jonge starters is in handen van professionals van CRMWaypoint. Hierdoor is het tijdsbeslag voor de managers bij de klant minimaal. Naast een aantal intensieve trainingen om Salesforce in de vingers te krijgen, is er ook uitgebreide aandacht voor het ontwikkelen van persoonlijke vaardigheden. Denk hierbij aan timemanagement, persoonlijke effectiviteit en consultancytraining.