Ooyala, specialist in video analytics en dochteronderneming van Telstra, heeft Ooyala IQ voor de markt vrijgegeven. Ooyala IQ is het eerste analytics-platform met een 360 graden dashboard van videoprestaties en kijkersgedrag, inclusief multidimensionale filtering per device, operationeel systeem, browser en locatie, aldus de producent. In de nieuwe tool wordt data rondom de videoperformance direct verwerkt en in één dashboard weergegeven.
Ooyala IQ maximaliseert opbrengsten uit video, door real-time inzichten te leveren. Hierdoor kunnen bedrijven hun doelgroep beter bereiken én begrijpen. Momenteel testen een aantal bekende televisieproducenten en uitgevers, waaronder Sky Sports en Telegraph Media Group, het bèta-versie, .
Ooyala IQ is ontworpen met een open framework en biedt de mogelijkheid tot het integreren van bedrijfskritische datatypen van Ooyala en derden. Deze data kan worden gebruikt om prestaties, engagement en omzet te verhogen en omvat bijvoorbeeld metrics omtrent het aantal weergaven en de kwaliteit van de videostreams.