Het Amerikaanse printerconcern Lexmark acht de tijd rijp om het beeldmerk van de onderneming aan te passen aan de ontwikkelingen binnen de organisatie in de afgelopen 24 jaar. In 1991 verzelfstandigde IBM zijn printerdivisie en ging deze verder onder de naam Lexmark. Inmiddels is het portfolio van de 'printerboer' aanmerkelijk breder.
Sinds 2010 heeft Lexmark verschillende softwarebedrijven overgenomen en geïntegreerd. Dit heeft geleid tot een uitbreiding in het aanbod in softwareoplossingen. Zo is het bedrijf actief in onder andere managed print services (MPS), intelligente vastlegging van gegevens en enterprise content management. Met de rebranding wil Lexmark tonen dat het een breder productaanbod heeft dan alleen hardware.
Naast de nieuwe identiteit heeft Lexmark ook het beeldmerk vernieuwd. Deze verwijst naar de helderheid, waarde en duurzaamheid van de traditionele Lexmark-diamant. De diamant ontwikkelt zich nu tot een opening, die het bredere productaanbod vertegenwoordigt. De groene kleur staat voor levendigheid en toegankelijkheid. Het staat voor de focus op duurzaamheid. Bovendien geeft het nieuwe lettertype naar de mening van het bedrijf een moderne en strakke look, terwijl de driehoeken van het logo de opening exact aangeven. Naast het logo is ook de slogan vernieuwt naar ‘open the possibilities’.