Het Amsterdamse marketing-technologiebedrijf Iceleads heeft 3,5 miljoen dollar aan groeikapitaal gekregen van Vortex Capital Partners. Iceleads is een Amsterdams marketing-technologiebedrijf met Het bedrijf biedt zogeheten BuyNow-technologie dat merken en bureaus in staat wereldwijd prestatiegemeten kanaalmarketing. Het kapitaal van de Nederlandse technologie-investeerder Vortex steekt Iceleads in de verdere productontwikkeling, het uitbreiden van de regionale klantenondersteuning en het betreden van nieuwe verticale markten, zoals de autobranche.
Door middel van een database met zo’n zestien miljoen producten (van circa 2800 detailhandelaren uit tachtig landen) kan Iceleads voor ieder product een geautomatiseerde ‘koop-knop’ genereren. Door deze koop-knop op de productpagina’s van de fabrikant te plaatsen, kunnen consumenten het product direct aanschaffen bij een detailhandelpartner naar keuze die het specifieke product ook daadwerkelijk op voorraad heeft. Vervolgens maakt Iceleads de resultaten meetbaar en inzichtelijk.
Klanten zijn onder andere Nvidia, Intel, Fujitsu, Lenovo, Ricoh, Philips, Bose, Dorel en BenQ. Deze ‘koop nu’ (BuyNow)-technologie is tevens inzetbaar voor digitale (partner marketing) campagnes, aldus Iceleads.
Het bedrijf is 2011 opgericht als onderdeel van Icecat. In dat jaar haalde het bedrijf ook al kapitaal op: een half miljoen bij investeerder iMerge. Inmiddels werken er zo’n honderd man.