Zyxel Communications, leverancier van netwerk- en communicatieoplossingen, introduceert zijn partnerprogramma voor resellers en andere partners. Het doel van Zyxel is om met het programma meer samenwerking op het gebied van trainingen, marketing- en verkoopondersteuning tussen het bedrijf en zijn partners tot stand te brengen om zo de producten en diensten nog beter naar de markt te kunnen brengen.
Het partnerprogramma concentreert zich op trainingen, marketing- en verkoopondersteuning voor de partners en bestaat uit drie niveaus: Reseller, Authorised en Premium. Nieuwe partners stappen in op het Resellers-niveau. Voor bestaande partners hangt het niveau af van hun verkopen en business engagement met Zyxel in het voorgaande jaar.
Het gebruik van de Partner Portal, bestaande uit vier zones (my zone, sales zone, incentive zone en training zone) zorgt ervoor dat de partners alle ingrediënten om hun klanten goed te kunnen bedienen nu op één plek tot hun beschikking hebben. Dit is gemakkelijk, snel en eenduidig.
Onderdeel van het programma zijn een beloningssysteem waar de resellers punten kunnen verdienen, salespromoties om nog meer punten te behalen en afgeprijsde producten ten bate van demo’s aan klanten. Ook kunnen partners tegen gereduceerde prijzen producten uit de productcatalogus bestellen, zoals huishoudelijke producten, speelgoed, games en natuurlijk ook Zyxel-producten.
Lee Marsden, president Zyxel Europe: ‘Om onze ambities waar te maken zijn onze partners van vitaal belang. Daarom willen we hen zo goed mogelijk ondersteunen. Met het nieuwe partnerprogramma gaan we een nog intensievere samenwerking aan met onze resellers en we verwachten dat dit nog in 2015 zijn vruchten zal afwerpen.’