WD breidt de network attached storage (nas)-oplossingen uit met vier nieuwe producten die inspelen op de toenemende eisen voor het opslaan van content, bescherming en beheer van data en streaming. De producten zijn bedoeld voor prosumers, creatieve professionals en kleine bedrijven. Met een geschatte groei van 40 procent in de komende drie jaar bieden de prosumer en nas-markten voor het mkb commerciële mogelijkheden voor het it-kanaal.
IDC voorspelt een uitbreiding van het digitale universum: van 4.4 tot 44 triljoen Gigabytes tussen 2013 en 2020. De stormachtige opkomst van streaming en de dataexplosie als gevolg van content creatie leiden tot een toenemende behoefte en gebruik van opslag. In het epicentrum staat network attached storage (nas), dat zich al snel ontpopt tot een must-have onderdeel van de internet of things (IoT)-puzzel. Deze marktdynamiek creëert lange termijn groeimogelijkheden voor nas-fabrikanten, zoals WD en hun distributiepartners, die samen inspelen op de groeiende behoefte aan nas-opslag.
Met de introductievan de My Cloud Expert Series: My Cloud EX2100 (two-bay) en My Cloud EX4100 (four-bay), en de nieuwe My Cloud Business Series: My Cloud DL2100 (two-bay) en My Cloud DL4100 (four-bay), zit WD nu in de voorhoede van de NAS-markt. De vier nieuwe My Cloud NAS-oplossingen zijn speciaal ontworpen voor creatieve professionals, prosumers en het MKB. De oplossingen maken het portfolio van krachtige NAS-producten gebouwd met de My Cloud OS en WD Red-drives compleet.
Gebruikmakend van dit multi-bay NAS-portfolio, zullen channel partners in staat zijn om storageoplossingen aan te bieden die aansluiten bij de specifieke behoeften van verschillende type gebruikers. Hierdoor kunnen ze een grotere markt benaderen met verbeterde prestaties, meer gebruikersgemak, betrouwbaarheid en My Cloud OS.
WD werkt met vooraf geselecteerde nas-resellers in Nederland, Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje en het Verenigd Koninkrijk om hun marktbereik uit te breiden en het bewustzijn over nas-opslag te verhogen. Partners krijgen speciale online toegang tot nas assets via myWD, een logo en certificaat, verkoopondersteuning via een eigen WD-accountmanager, regelmatige updates van het product, in-store pos (point of sales)-marketingmateriaal en training.