De Nederlandse investeerder Keadyn heeft een belang verworven in Mangrove. Het internetbureau uit Rotterdam wil met het extra verkregen kapitaal een volgende stap zetten in de ontwikkeling van webproducten met nieuwe, betere gebruikerservaringen. Bij Mangrove met vestigingen in Rotterdam en Amsterdam werken veertig man.
Mangrove is opgericht in 1997. Het heeft onder meer KNMI, KwikFit, VARA, de Lotto, Omron, Het Nationale Park De Hoge Veluwe, DFDS Seaways en het Rode Kruis in zijn klantenportfolio. Het bedrijf is gespecialiseerd in het ontwikkelen van websites en apps en het ondersteunen van opdrachtgevers met online marketingactiviteiten.
Keadyn is een Rotterdamse investeringsmaatschappij die tot doel heeft om de groei binnen sterke bedrijven te versnellen. Het meest recente wapenfeit is de verkoop van startup Nestpick, een website voor kamerverhuur, eind 2014 aan het Duitse Rocket Internet.
Volgens Roel Schiefelbusch, algemeen directeur van Mangrove, blijft de vraag naar websites en apps met kwalitatief hoogstaande gebruikerservaringen groeien. ‘Daarbij wordt snelheid steeds belangrijker: voor de troepen uitlopen in de adoptie van nieuwe technieken en zo flexibel en snel kunnen inspelen op klantwensen.’ Om aan de vraag te kunnen voldoen wil Mangrove talentvolle medewerkers aantrekken die het bedrijf intern verder wil opleiden.