Ict-gigant IBM brengt twee nieuwe all-flash storage oplossingen op de markt. Met Flashsystem V9000 en Flashsystem 900 moeten organisaties de groeiende hoeveelheid data die ze verzamelen sneller kunnen verwerken en analyseren. Frisdrankleverancier Coca-Cola heeft de all-flash-technologie inmiddels in gebruik, meldt IBM. Coca-Cola gebruikt de toepassing om de vraag naar producten nauwkeuriger te voorspellen. De frisdrankleverancier wil precies op het juiste moment bij de juiste verkooppunten kunnen leveren.
De nieuwe IBM Flashsystem-producten zijn gebaseerd op MLC flash-chips van Micron. IBM investeerde ruim een miljard dollar in productontwikkeling voor zakelijke flash-storage-oplossingen. Van dat geld werden onder meer twaalf competentie-centra ingericht en tuigde Big Blue een partnernetwerk rondom flash-technologie op.
Coco-Cola zet de flash-systemen in om het bottelen van frisdrank en het transport beter af te stemmen op de vraag van klanten. Het bedrijf maakt sinds 2013 gebruik van flash-toepassingen. Volgens de frisdrankleverancier is de tijd van ingewikkelde analyses en rekentaken teruggebracht van 45 naar zes minuten.