Cms-Leverancier Hippo is benoemd tot technologie-partner in het wereldwijde partnerprogramma van EMC Documentum. Dat bedrijf is onderdeel van de Amerikaanse ict-gigant EMC. Door de samenwerking vergroot de Nederlandse leverancier zijn kansen op de Amerikaanse markt.
Hippo, op dit moment met tien eigen mensen actief in de Verenigde Staten, krijgt via het netwerk van EMC Documentum toegang tot een organisatie met ruim zevenhonderd verkopers van enterprise content management-producten.
Op technologisch vlak worden producten van beide leveranciers geïntegreerd . Zo kan een bedrijf dat binnen die eigen organisatie EMC Documentum gebruikt voor het beheer van ongestructureerde content die informatie via Hippo CMS distribueren via online kanalen.
Hippo-directeur Jeroen Verberg verwacht dat de overeenkomst de kansen in de VS vergroot. Aan het FD vertelt hij: ‘De laatste twee jaar zijn we daar goed op stoom, afgelopen jaar nam de omzet met 200 procent toe.’
Benaderd door EMC
Verberg vertelt dat zijn bedrijf door EMC is benaderd: ‘Voor ons is dat de omgekeerde wereld, normaal gesproken gaan we zelf op zoek naar partnerships.’ Hij benadrukt dat de samenwerking met een partij van de omvang van EMC geen sinecure is. ‘Ze zijn heel grondig, van de techniek tot de financiën, alles wordt bekeken.’
Hij vertelt ook dat, hoewel er geen sprake is van een exclusieve deal, Hippo CMS het enige cms is dat EMC Documentum verkoopt.