De Nederlandse uitgeverij en softwareleverancier Kluwer gaat verder onder de naam van de moedermaatschappij Wolters Kluwer. Doel is om de zichtbaarheid en de herkenbaarheid van het merk verder te vergroten. De naamsverandering wordt wereldwijd doorgevoerd. Kluwer richt zich met vakinformatie en tools met name op juristen en fiscalisten.
Volgens algemeen directeur Frans Klaassen van Wolters Kluwer Nederland verandert er op de naamswijziging na voor de rest niets bij het uitgeefbedrijf. ‘De doelstelling blijft om de doelgroepen in hun dagelijkse werkzaamheden ondersteunen met kennis, software, expertise, advies en innovatie.’
Kluwer bedient onder meer de juridische sector met bijvoorbeeld het product Kluwer Essentials: een totaalpakket dat alle basisbenodigdheden bevat voor de uitoefening van de praktijk van een klein advocatenkantoor. Het bevat juridische informatie, juridische opleidingen en kantoorsoftware.
In 2011 nam Kluwer het Rotterdamse bedrijf Legal Intelligence over, een leverancier van een gespecialiseerde zoekmachine voor juristen en fiscalisten.