Oracle gaat retailers ondersteunen bij het verbeteren van hun it-omgeving en komt met Oracle Retail 14.1. De nieuwe release biedt een groter aanbod van retaildiensten uit de cloud. De nieuwe software komt voor uit de overname van Micros Systems, die Oracle halverwege 2014 deed.
Oracle gaf Forrester Consulting de opdracht om onderzoek te doen naar marketingbeleidsmakers wereldwijd. Het wilde de marketingontwikkelingen vanuit diverse sectoren in kaart brengen en er werd specifiek uitgezocht wat de impact van best-practices voor moderne marketing op de business is. Uit die studie bleek dat retailers koploper zijn in het gebruiken van moderne middelen zoals datamanagement, gedragsmonitoring en marketingintegratie.
Endless Aisles
Behalve marketingapplicaties biedt Oracle de retailsector ook applicaties die ondersteunen in voorraadbeheer, forecasting, compliancemanagement, ordermanagament en personeelsbeheer. De combinatie van diverse applicaties moet bijdragen aan een maximaal businessresultaat voor de gehele retailbranche.
De softwaregigant speelt met Oracle Retail 14.1 in op de huidige complexe eisen van de consument en biedt functionaliteiten die digitale en fysieke kanalen met elkaar verbinden zodat interacties en transacties ongeacht tijd, locatie of device kunnen plaatsvinden. Met de functie Endless Aisles kunnen consumenten aankopen doen precies zoals zij dit willen, terwijl winkelmedewerkers (mobiel) de juiste informatie krijgen die ze nodig hebben om de verkoop te doen slagen.