Mobiele dienstverlener CM uit Breda opent kantoren in Londen en Parijs. CM biedt api’s voor het transactieplatform dat sms, push-notificaties, mobiele betalingen, apps en voicediensten verwerkt. De nieuwe vestigingen in Londen en Parijs moeten de lokale dienstverlening verbeteren. Via de nieuwe vestigingen worden onder andere de Britse klant ParkMobile en het Franse Olympus bediend.
De software van CM wordt door merken en organisatie ingezet om mobiele berichten te versturen. Het platform moet klantinteractie, marketingcampagnes, transacties en mobiele crm ondersteunen. De leverancier biedt bijvoorbeeld sms-tools, app development, pushnotificaties en het product Hybrid Messaging, een platform dat meerdere kanalen combineert waardoor klanten berichten kunnen sturen via verschillende kanalen.
Directeur Jeroen van Glabbeek: ‘Onze concurrenten concentreren zich voornamelijk op één specifiek gebied zoals sms, push-notificaties of mobiele betalingen. Ons productportfolio bestrijkt al deze kanalen.’
Het in 1999 onder de naam ClubMessage opgerichte bedrijf, versterkte zich de afgelopen jaren via verschillende overnames. Het kocht in juli 2014 KPN-dochter Callfactory. Dat is een sms-dienstverlener die gespecialiseerd is in interactive voice response (ivr)-oplossingen. In 2013 nam CM het Belgische Paratel over. Dat is de interactieve mediapoot van de Vlaamse Mediamaatschappij (VTM, 2BE, Q-Music). Paratel levert sms- en voice response-diensten, onder andere voor televisie- en radioactiviteiten. Ook app-ontwikkelaar OneSixty behoort tot de bedrijven die de groep recent heeft overgenomen. In totaal gaat het om tien overnames.
McDonalds en Ikea
Naast de nieuwe kantoren in Londen en Parijs en het hoofdkantoor in Breda, heeft CM vestigingen in Brussel en Den Haag. Het bedrijf heeft onder andere McDonalds, Ikea, DHL, Visa en Paypal op de klantenlijst staan. De leverancier is genoteerd in de Fast 500, de lijst van vijfhonderd snelstgroeiende bedrijven van Europa.