De Efteling in Kaatsheuvel kiest voor Sitecore als basis voor het creëren van een nieuw, online experience-platform. De online beleving van de bezoeker moet aansluiten bij de beleving die bezoekers hebben bij het attractiepark. Het Sitecore Experience Platform moet dit gaan realiseren.
Volgens De Efteling moet de online beleving daar starten, waar de gast dat wil. De Efteling zocht daarom naar een platform dat ongeacht het instapscenario of -moment luistert naar, en anticipeert op de gast.
‘Met het nieuwe platform versterkt de Efteling de band tussen het digitale en fysieke bezoek, wat het plezier voor onze gasten voor, na en tijdens hun bezoek verhoogt’, zegt Mijke Broeders, manager Digitale Strategie bij de Efteling. ‘Wij willen ook langs de digitale weg onze gasten centraal stellen en hen de diensten kunnen bieden, die zij op basis van hun profiel verwachten.’
Met het nieuwe platform wil het attractiepark naast het verrijken van de klantervaring, ook de marketingefficiëntie verhogen. Broeders: ‘Hierdoor zijn we in staat om gepersonaliseerder te werk te gaan en onze gasten op een relevante manier te verrassen, zodat we de conversie van anonieme websitebezoeker naar bezoekende gast vergroten.’