Ipswitch en TriviumLindenhof realiseren met de implementatie van Whatsup Gold bij de zorginstelling jaarlijks een kostenbesparing van tachtigduizend euro. TriviumLindenhof zet Whatsup Gold Premium in voor de bewaking van zijn ict-infrastructuur en garandeert daarmee 24/7 uptime voor zijn strategische bedrijfslocaties.
Anderhalf jaar geleden nam TriviumLindenhof zijn volledige infrastructuur onder de loep in een poging meer grip op zijn netwerken te krijgen. De geografische spreiding van de bedrijfslocaties vraagt om effectief ict-beheer ter voorkoming van downtime. De zorginstelling had daarom behoefte aan een oplossing waarmee het de netwerken zo effectief mogelijk kon bewaken. Na een evaluatie van de volledige ict-infrastructuur besloot TriviumLindenhof de bestaande service level agreements (sla’s) met externe leveranciers stop te zetten en de bewaking van zijn netwerken intern te regelen.
Samen met reseller Yaguti Systems ging de zorginstelling op zoek naar de meest voordelige en efficiënte manier om de gegevensverbindingen te bewaken. TriviumLindenhof ging van start door op elke locatie gebruik te maken van twee dataverbindingen: één primaire verbinding en een secundaire verbinding om in noodsituaties op terug te kunnen vallen.
Meer transparantie, minder kosten
TriviumLindenhof kan dankzij de keuze voor Whatsup Gold Premium zelfstandig zorgdragen voor het netwerkbeheer. De beslissing heeft geresulteerd in een kostenbesparing van maar liefst taqchtigduizend euro, omdat de zorginstelling niet langer kostbare sla’s nodig heeft om downtime te voorkomen. Een ander voordeel van Ipswitch Whatsup Gold Premium is de transparantie die het biedt. De helpdesk van TriviumLindenhof kan precies zien wat er zich binnen het netwerk afspeelt en proactief ingrijpen als de tool een probleem detecteert.
Monique Vink, facilitair en ict-manager bij TriviumLindenhof: ‘Voorheen hadden we geen zicht op wat er binnen het netwerk gebeurde. Als er een probleem optrad, nam het oplossen daarvan teveel tijd in beslag. Dit resulteerde in onnodige downtime. In de praktijk blijkt dat Whatsup Gold ons echt helpt om downtime te voorkomen. Aan het einde van het jaar kunnen we een rapport genereren over de beschikbaarheid van onze netwerken. Vorig jaar ondervonden we geen downtime, en dit jaar verloopt alles tot nu toe ook uiterst voorspoedig.’
Sven Hoge, channel manager Benelux bij Ipswitch: ‘Organisaties met verschillende bedrijfslocaties moeten hun netwerken centraal kunnen bewaken en beheren. Whatsup Gold is een ideale oplossing voor TriviumLindenhof, omdat het met deze oplossing opnieuw grip heeft gekregen op het beheer van zijn infrastructuur. Ze kunnen gemakkelijk zien wat er zich binnen hun netwerk afspeelt en actie ondernemen om onnodige downtime te voorkomen. Dankzij deze oplossing profiteren ze bovendien van forse kostenbesparingen, iets wat altijd een belangrijk criterium is, zeker in de gezondheidszorg.’