Loyalty Management Netherlands gaat software van Teradata inzetten om betere data-analyses op het Air Miles-spaarprogramma los te laten. Het betreft de in de cloud draaiende campagnemanagementoplossing van de Amerikaanse leverancier van datawarehouses en marketingsoftware. Met deze oplossing moeten de partners van het Air Miles-programma meer inzicht krijgen in het gedrag en de voorkeuren van klanten bij het inwisselen van hun airmiles voor cadeaus.
Het Air Miles-programma telt ruim zes miljoen deelnemers. Tot de deelnemende bedrijven behoren Albert Heijn, Etos, Gall&Gall, Praxis, Shell en V&D. Loyalty Management Netherlands is de uitvoeringsorganisatie achter
Erik van Essen, algemeen directeur Loyalty Management Netherlands: ‘Onze partners gaan meer Air Miles uitgeven, met meer inwisselmogelijkheden. Dit leidt tot een hogere inwisselfrequentie. De Teradata Campaign Management oplossing biedt ons hiervoor de techniek. Klantgedrag en -voorkeuren kunnen we via data analytics beter begrijpen, waardoor onze partners en wij weten welke kanalen of methoden ingezet kunnen worden voor optimaal succes.’