CRMWaypoint, Salesforce-kenniscentrum in de Benelux, gaat samenwerken met CloudApps, het bedrijf dat vernieuwende gamification technologie aanbiedt om de gebruikersadoptie van Salesforce te verhogen. CRMWaypoint gaat door de samenwerking de SuMo (Success through Motivation)-methode toevoegen aan zijn diensten- en productportfolio. CRMWaypoint wordt hiermee reseller en implementatiepartner van CloudApps.
SuMo for Salesforce maakt gebruik van gamification-technologie, het toepassen van game denken en -technieken in niet-game omgevingen. SuMo voegt spelelementen toe aan Salesforce en speelt hierbij in op de persoonlijke drijfveren van mensen om zichzelf continu te verbeteren en te presteren. Hierdoor leren gebruikers spelenderwijs van de applicatie gebruik te maken en ontstaat er een grotere betrokkenheid bij gebruikers. Het resultaat is een snellere en betere adoptie van de Salesforce-oplossingen.
CRMWaypoint gebruikt SuMo op de eerste plaats om inzicht te krijgen in welke onderdelen van een Salesforce-applicatie minder snel worden opgepakt door eindgebruikers. Op die manier weet CRMWaypoint waar mogelijk nog aanpassingen gedaan moeten worden. Daarnaast zorgt SuMo ervoor dat adoptie van de Salesforce-oplossing beter verloopt. Bij SuMo wordt er ingespeeld op intrinsieke motivaties van gebruikers, de motivatie die uit een persoon zelf komt. Hierdoor komt er een gedragsverandering op gang die ervoor zorgt dat de Salesforce-oplossing ook op de lange termijn gebruikt wordt.
Onderdeel van de overeenkomst is dat CRMWaypoint zijn consultants gaat trainen in de SuMo Pulse managed service. Deze service motiveert medewerkers om hun leadkwalificatie processen voortdurend te verbeteren en ziet erop toe dat de gedragsverandering verankert binnen sales-, marketing en serviceteams. Aangezien SuMo geheel draait op het Force.com-platform, kan CRMWaypoint zijn klanten de voordelen van gamification bieden in combinatie met een volledig geïntegreerde en soepele gebruikerservaring.