Electrolux, het Zweedse concern van huishoudelijke apparaten, heeft ServiceNow in de arm genomen om de overgang naar centrale it-clouddiensten te ondersteunen. De leverancier biedt zijn medewerkers via een centraal portaal een aantal it-selfservicemogelijkheden. Bij ServiceNow krijgen gebruikers een enkel aanspreekpunt voor it, ongeacht hun locatie, en de it-afdeling krijgt één systeem om de service-ervaring drastisch te verbeteren. ServiceNow is een Amerikaanse aanbieder van software voor it-servicemanagement in de cloud.
‘Het bieden van consistente wereldwijde ondersteuning door het behalen van hoge efficiëntie-standaarden en medewerkers toegang bieden tot selfservice, zijn kernelementen binnen onze it-strategie’, aldus Marcus Claesson, chief information officer bij Electrolux. ‘Wij zijn begonnen met de ServiceNow IT Service Automation-suite, inclusief een servicecatalogus, incidentmanagement, probleemmanagement, changemanagement en kennismanagement. Van begin tot eind heeft het centralisatieproject slechts negen maanden in beslag genomen om live te kunnen gaan.’
Het Zweedse Electrolux is ook bekend van de onderdelen AEG, Zanussi, Zanker en Frigidaire. Afgelopen september nam het bedrijf nog de divisie huishoudelijke apparaten van General Electric over. Het bedrijf verkoopt jaarlijks meer dan vijftig miljoen producten aan consumenten.