Salesforce brengt Wave, de Salesforce Analytics Cloud, op de markt. Wave is het eerste cloud analytics platform waarmee iedere zakelijke gebruiker makkelijk data kan onderzoeken, nieuwe inzichten kan opdoen en direct actie kan ondernemen, ongeacht vanaf welk apparaat. Bedrijven kunnen nu snel sales, service en marketing analytics uitrollen of mobiele analytische toepassingen bouwen op basis van alle gegevensbronnen.
Op Dreamforce 2014 lieten meer dan dertig Wave ecosysteem partners, waaronder Accenture, Deloitte, Informatica en PwC, zien hoe ze analytics kunnen inzetten voor zakelijke doeleinden. Deze datagestuurde bedrijven vertrouwen op de schaalbaarheid en snelheid van Wave om hun klanten op een geheel nieuwe manier te leren kennen.
Het naar elkaar toe groeien van cloud, social, mobile en connected computing, bracht een datarevolutie op gang. Meer dan 90 procent van de data in de wereld, is de laatste twee jaar ontstaan. En met naar schatting vijftig miljard via netwerken verbonden apparaten in 2020, zal het volume aan beschikbare data alleen maar toenemen. De uitbreiding van de hoeveelheid data biedt bedrijven enorm veel inzichten waarmee zij hun klanten op een totaal nieuwe manier leren kennen. Uit recent onderzoek van McKinsey Global Institute blijkt dat beslissingen die zijn gebaseerd op data, 23 keer meer kans hebben tot verkoop aan een klant, zes keer meer kans bieden om een klant te behouden en negentien keer meer leiden tot winstgevendheid.
Helaas hebben de tools die bedrijven gebruiken om deze data te analyseren de snelle evolutie niet gevolgd. Analytische software is vaak niet meer van deze tijd, en levert rapporten af met verouderde informatie die niet diep genoeg inzicht biedt. Wave maakt het makkelijk om vanaf elk apparaat iedere databron te benutten, nieuwe inzichten te verkrijgen en meteen actie te nemen. Met Wave herdefinieert Salesforce het gehele analytische proces.