Oxfam, de wereldwijde ontwikkelingsorganisatie, gaat voor samenwerking en het delen van content voor zijn medewerkers in meer dan negentig landen gebruik maken van het Box-platform. Naast toegang tot mobiele content centraliseert Box ook het beheer en de beveiliging voor de zeventien internationale filialen van Oxfam.
Sinds de introductie van Box.org in mei 2014 kiezen steeds meer non-profitorganisaties voor het Box-platform. Het is voor deze organisaties een adequaat hulpmiddel om werknemers wereldwijd efficiënt en productief te laten werken. ‘Bij Oxfam werken teams over de hele wereld aan honderden projecten. Het is van groot belang dat zij, zowel in bevolkte als in afgelegen gebieden over de hele wereld, direct waardevolle informatie met elkaar kunnen delen. Dit stimuleert de samenwerking tussen onze medewerkers en helpt ons bij het voltooien van onze missie’, aldus Holton-Picard, technisch infrastructuurmanager bij Oxfam. ‘Box biedt een uniform platform voor content en samenwerking waar de gehele Oxfam-familie van zal profiteren.’
‘Oxfam verricht zeer belangrijk werk in de meest kwetsbare delen van de wereld. Met de betrouwbare beheerdersfuncties van Box kunnen alle medewerkers van Oxfam wereldwijd veilig content delen, samenwerken en mobiel zijn’, aldus David Quantrell, senior vice president van Box en general manager voor de EMEA-regio. ‘De keuze van Oxfam voor Box onderstreept de vraag naar onze diensten in Europa. Zowel grote als kleine organisaties en bedrijven willen mobiele samenwerking tussen personeel stimuleren.’
Oxfam voegt zich bij een groeiende lijst van non-profitorganisaties die voor Box hebben gekozen, waaronder het International Rescue Committee, de UN Foundation en Livestrong Foundation, en internationale ondernemingen zoals General Electric, Anglo American en Schneider Electric. Box maakt het voor meer dan 27 miljoen personen en 240.000 bedrijven over de hele wereld eenvoudiger om te delen en samen te werken.