Tesla Motors, fabrikant van elektrische voertuigen, heeft een overeenkomst gesloten met Orange Business Services, de zakelijke divisie van de wereldwijde telecomoperator Orange, voor levering van draadloze connectiviteit voor de vloot van Tesla Model S voertuigen. Tesla Motors en Orange Business Services gaan ervoor zorgen dat de eigenaren van het Model S, een echte ‘connected cars experience’ krijgen.
Uit de lancering van het Smart Cities & Territories-programma in 2011, blijkt al dat Orange Business Services een groot voorstander is van duurzaam transport. Onder invloed van zowel milieubewuste als sociale trends, worden elektrische en aangesloten voertuigen steeds toegankelijker. Er is ook steeds meer vraag naar. Niet alleen willen bestuurders en passagiers veilige en schone wagens, zij willen ook on-demand toegang tot infotainment en navigatiediensten.
Dankzij de mobiele netwerken en sim-kaarten van Orange is Tesla in staat om in eerste instantie Franse klanten interactieve navigatiediensten en internetradio aan te bieden. Ook maakt Tesla surfen op het web mogelijk. Tot slot krijgen klanten naadloze diagnoses op opstand en over-the-air updates van de machine-to-machine (m2m)-software.
Jerome Guillen, Tesla’s vice president wereldwijde sales en service, zegt: ‘We verheugen ons ontzettend over de levering van de connected Model S aan onze klanten. Een uitstekende klantervaring staat bij Tesla voorop. Wij weten dat dit mogelijk is door de kwaliteit van het Orange mobiele netwerk en het voortdurende streven naar innovatie van het bedrijf.’
‘Tesla is inmiddels wereldwijd bekend als merk. Wij zijn blij dat wij als vertrouwenspartner ze mogen ondersteunen, terwijl het bedrijf ondertussen verder te markt opgaat’, zegt Pascal Ancian, vice president mobile, France & international, Orange Business Services. ‘We kijken uit naar verdere innovaties in samenwerking met Tesla, om de ervaring van alle consumenten bij connected cars nog verder te verrijken.