De Koreaanse ict-leverancier Samsung heeft schuin tegenover het Nederlandse hoofdkantoor in Delft een nieuwe centrum geopend waar het bedrijf zijn zakelijke ict-toepassingen voor de toekomst toont. Het zogenoemde Executive briefing center heeft een vloeroppervlak van 650 vierkante meter en geeft een overzicht van de zakelijke ict-oplossingen van Samsung. Het centrum past in de groeistrategie van het bedrijf. Die plannen zijn grotendeels gericht op de zakelijke markt.
In die ruimte, die 25 september 2014 officieel is geopend, toont de leverancier aan de hand van verschillende gebruikersscenario’s een aantal zakelijke ict-toepassingen. Samsung toont in het centrum de branchegerichte hardware, software en diensten die het samen met een uitgebreid netwerk aan partners levert voor de zakelijke markt. Die ict-oplossingen worden gepresenteerd in een gesimuleerde live-omgeving zoals een vergaderruimte, winkelruimte, klaslokaal, bank, hotelkamer en een onderzoeksruimte van een ziekenhuis.
Volgens zakelijk directeur van Samsung Nederland Erik Swart stelt Samsung met het nieuwe centrum de zakelijke gebruiker in staat om oplossingen in een realistische omgeving te ervaren en kan het bedrijf zo klanten beter ondersteunen in het maken van de juiste keuze voor de aanschaf van ict. Het centrum is alleen op afspraak te bezoeken.
Grote ambitie
Samsung heeft de ambitie om in 2020 tot de vijf grootste bedrijven ter wereld te behoren. Het bedrijf wil in dat jaar een omzet van vierhonderd miljard dollar behalen. Om dat te realiseren, moet het bedrijf fors groeien in de zakelijke markt.