Salesforce.com introduceert Journey Builder for Apps. Volgens de leverancier is dit de eerste oplossing die elk bedrijf in staat stelt om gepersonaliseerde klantencontacttrajecten (customer journeys), rechtstreeks vanuit de app te leveren.
Met Journey Builder for Apps van Salesforce.com kunnen marketeers de ‘customer journey’ naadloos laten doorlopen, ongeacht het contactkanaal en het type contact. Journey Builder for Apps is onderdeel van Exacttarget Marketing Cloud, het platform voor 1:1 marketing. Het is ontwikkeld op het Salesforce1 Platform en een integraal onderdeel van de ExactTarget Marketing Cloud. Het laat marketeers eenvoudig in kaart brengen hoe het gebruik van een app past in het totale traject van prospect tot klant, met behulp van kaarten, interacties en analytics.
Journey Templates zijn een belangrijk onderdeel van de nieuwe toepassing. Ze zijn voorzien van kant-en-klare community webpagina’s die content kunnen aanpassen op elke individuele gebruiker. Door de apps beter te integreren in de algemene multi-channel marketing campagnes en meer mogelijkheden te bieden op het gebied van app management wil Journey Builder helpen het aantal app-downloads te verhogen, app-gebruik te stimuleren, en inzicht te bieden in wat app-gebruikers doen.