Ict-dienstverlener Trivento uit Bussum heeft Lovemycustomer (LMC) overgenomen. Deze Amsterdamse tweepitter levert een mobiele app voor marktonderzoek en klantrelatiebeheer. Trivento kondigde afgelopen maart al aan LMC te willen overnemen. Het bedrijf werkt al samen met LMC aan de verdere ontwikkeling van het zogeheten Mobile Research Platform. Trivento nam eerder dit jaar al softwareontwikkelaar Flatstones over.
Lovemycustomer, drie jaar geleden opgericht door Clarien IJlstra en Jean Paul van Zijl, houdt zich bezig met klantonderzoek. Het door LMC ontwikkelde platform richt zich op het verkrijgen van gegevens, die klantbeleving online en actueel zichtbaar maakt voor de aanbieder. Voor de zorgmarkt is er nog een Lovemypatient-variant.
Volgens Trivento-directeur Gert Oortgiesen is er onder klanten een steeds groter wordende behoefte naar het meten van actuele klantbeleving en -ervaring, met name in bedrijfstakken waar klanten gemakkelijk de overstap naar de concurrent kunnen maken. Met het binnenhalen van LMC wil Oortgiesen het aanbod van standaardoplossingen hiervoor uitbreiden, naast de maatwerkoplossingen van Trivento.