Het IJsselland Ziekenhuis werkt al een aantal jaren samen met i3 groep. Zo heeft het ziekenhuis in het verleden een storage oplossing voor de Pacs II omgeving bij i3 groep gekocht. Voor het ziekenhuis was het gezien onze goede ervaringen logisch om i3 ook te betrekken bij de selectie van de storage omgeving voor het nieuwe Pacs-systeem. In nauwe samenwerking is er gekozen voor de VNX Unified Storage van EMC.
Het IJsselland Ziekenhuis is een ziekenhuis met 390 bedden in Capelle aan den IJssel. Gert van Zuylen, coördinator systeembeheer, is met een team van ongeveer tien mensen verantwoordelijk voor de ict-infrastructuur van het ziekenhuis. ‘Binnen het ziekenhuis neemt het gebruik en belang van ict steeds verder toe. Het IJsselland heeft als uitgangspunt steeds vaker afgebakende onderdelen uit te besteden. Wij hebben bewust de keuze gemaakt voor het opbouwen van brede kennis in huis om de regiefunctie over de ict in te kunnen vullen. Daarbij werken wij nauw samen met betrokken, gespecialiseerde partners zoals i3 groep’, aldus Van Zuylen.
Samenwerking
Het IJsselland Ziekenhuis werkt al een aantal jaren samen met i3 groep. Zo heeft het
ziekenhuis in het verleden een storage oplossing voor de Pacs II omgeving bij i3 gekocht. Van Zuylen: ‘Gezien onze goede ervaringen was het logisch om i3 groep ook te betrekken bij de selectie van de storage omgeving voor ons nieuwe Pacs-systeem. In nauwe samenwerking hebben wij gekozen voor de VNX Unified Storage van EMC.’
‘Voor de nieuwe EMC-omgeving hebben we een Care-beheerovereenkomst met i3 groep gesloten, inclusief aanvullende opties zoals Carecheck, Careupdate en Carenoodhulp. Wij moesten wel wennen aan het uitbestede beheer, omdat we het beheer altijd zelf hebben gedaan. Maar mede dankzij de goede communicatie en korte lijnen met i3 verloopt dit soepel.’
Ervaring
‘De samenwerking verloopt prettig, het klikt echt goed met de mensen van i3 groep. Ook over zaken waar i3 niet direct verantwoordelijk is denken ze graag mee en helpen ze graag problemen oplossen. Dat is wat wij zoeken: een leverancier die ons probleem begrijpt en snel kan acteren als dat moet. We hebben helaas ook wel eens moeten ervaren dat dat niet altijd vanzelfsprekend is.’
‘We hebben elke drie maanden contact met onze i3 groep-servicemanager. De presales pikt regelmatig dingen op die bij onze situatie passen, zodat wij bij blijven met nieuwe ontwikkelingen. Dat is nog een sterk punt van de dienstverlener. Je kunt met een gerust hart afstand nemen en zij regelen het op de achtergrond’, besluit Van Zuylen.