Fortinet lanceert zes nieuwe producten die gericht zijn op de verdere integratie van draadloze verbindingen en beveiliging voor winkelketens en andere bedrijven met meerdere vestigingen. De nieuwe Forti Gate Unified Threat Management (UTM), Forti Wifi en Forti Presence analyseproducten maken deel uit van de brede Connect and Secure-oplossing van Fortinet.
De producten combineren bescherming tegen computerbedreigingen met analyse, draadloze verbinding en gecentraliseerd beheer. Hiermee kunnen organisaties met meerdere locaties beter voldoen aan de eisen van wet- en regelgeving en standaarden voor gegevensbeveiliging. Zij kunnen tegelijkertijd klantengedrag analyseren om hun concurrentiepositie te versterken.
Winkeliers en andere ondernemers met meerdere locaties willen een eenvoudige oplossing die voorziet in alle functionaliteit die nodig is om hun bedrijven veilig verbonden te houden en om te voldoen aan de eisen van wet- en regelgeving en standaarden voor gegevensbeveiliging, zoals PCI DSS voor het beschermen van credit cardgegevens. De nieuwe appliances van Fortinet, zoals de Forti Gate-60D-3G4G-VZW, Forti Wifi-60D-3G4G-VZW, Forti Gate-70D, FortiGate-80D en Forti Gate-94D-POE, voldoen aan die wens door geavanceerde beveiligingsfuncties te integreren met het beheer van draadloze en andere toegangspunten en het toepassen van beleidsregels in een enkele, eenvoudig te beheren appliance. Dankzij deze consolidatie krijgen organisaties meer inzicht in het netwerk en kunnen zij consequent beleid toepassen op alle vaste en draadloze netwerken, terwijl het de kosten voor het beheer aanzienlijk verlaagt.
Ook de Forti Presence is een onderdeel van de Connect and Secure-oplossing. De Forti Presence is erop gericht om klanten te verleiden hun aankopen in de winkel te doen en de producten niet slechts uit te proberen om ze vervolgens online te kopen. Het platform levert inzicht in en begrip van klantengedrag en daardoor de mogelijkheid om de openingstijden, het inroosteren van personeel en de indeling van de winkel te optimaliseren. Het verhoogt ook het rendement op marketinguitgaven, de klantloyaliteit en de omzet.