Salesforce.com introduceert een nieuwe cloud, de Salesforce1 Community Cloud. Bedrijven kunnen hiermee nu zelf communities opzetten voor klanten, partners en werknemers, die niet alleen net zo persoonlijk en mobiel zijn als LinkedIn of Facebook, maar tegelijkertijd ook goed zijn aangesloten op hun eigen bedrijfsprocessen.
Door het combineren van de kracht van de Salesforce1 Community Cloud met de zakelijke gegevens en processen van het crm-platform, kunnen bedrijven nu snel vertrouwde en veilige gemeenschappen bouwen die gepersonaliseerd zijn. Leden van de gemeenschap kunnen onderwerpen en mensen volgen en up-to-date blijven over de onderwerpen die voor hen het belangrijkst zijn. Gebouwd op het Salesforce1 Platform, wordt de nieuwe Community Cloud direct verbonden met Salesforce CRM en andere essentiële bedrijfsprocessen.
Nu kunnen resellers leads actualiseren, medewerkers cases escaleren en klanten producten beoordelen, allemaal vanuit de community. Met Community Cloud kunnen bedrijven communities creëren met een apparaat-responsive design om ervoor te zorgen dat elk lid dezelfde ervaring heeft, ongeacht of hij nu op een tablet, smartphone of laptop actief is. Met community designer kunnen niet-technische community managers makkelijk aanpassingen doorvoeren en blijven voldoen aan de corporate branding.