Beursorganisator Amsterdam RAI heeft een strategische samenwerking met de Zuid-Koreaanse technologie-chaebol Samsung gesloten. Het partnership beperkt zich niet alleen tot de levering van displays aan de Amsterdamse beurs- en congreslocatie. Samsung gaat Amsterdam RAI ook adviseren over de vernieuwing van de dienstverlening en het verbeteren van de bezoekersbeleving.
Gezamenlijk namen de twee partijen het bestaande business model van de RAI onder de loep en bekeken ze hoe ze marketing, facilitaire diensten, ict en evenementen kunnen vernieuwen. Doel is om oplossingen te bedenken die het welbevinden van bezoekers, standhouders en RAI-medewerkers verbeteren én duurzaam en energiezuinig zijn. Daarbij spelen aspecten als comfort, interactie en een hogere productiviteit een centrale rol.
Volgens Hans Bakker, algemeen directeur van Amsterdam RAI, zocht het bedrijf al langer naar een partner ‘die met een innovatieve, technologische en frisse blik helpt om de congressen en beurzen in RAI naar een hoger plan te tillen.’
‘Wij hebben Amsterdam RAI verrast door in zijn geheel niet over hardware te beginnen, maar te vragen naar hun businessmodel, service-aspecten en de verwachtingen op middellange en lange termijn’, vertelt Erik Swart, directeur voor de zakelijke markt van Samsung Nederland. ‘Wij zien ons als aanbieder van totaaloplossingen op het gebied van communicatie. Dat betekent dat we liever spreken over de mogelijkheden van mobiliteit, efficiëntie en productiviteit bij organisaties, dan enkel over onze hoogwaardige producten. Die producten zijn ondersteunend en daarmee van toegevoegde waarde aan de business van onze klanten.’