SGR, Stichting Garantiefonds Reisgelden, kiest CRM Partners uit Barneveld voor het realiseren van een online portaal voor zowel deelnemende reisorganisaties als consumenten. CRM Partners levert oplossingen op het gebied van klantrelatiebeheer (crm, customer relationship management) die zijn gebaseerd op het Microsoft Dynamics CRM platform. Het portaal is onderdeel van een nieuwe website die in samenwerking met Sitecore wordt ontwikkeld.
Met het nieuw te bouwen portaal kunnen SGR-deelnemers hun eigen gegevens inzien en hun financiële gegevens uploaden. In een later stadium wordt voor gedupeerde consumenten de mogelijkheid ingebouwd om middels een online schadeformulier claims te kunnen indienen. Zij kunnen vervolgens in het portaal de status ervan bekijken en hun eigen dossier inzien.
Met een bestand van ruim duizend deelnemers garandeert SGR jaarlijks voor meer dan 4,5 miljard euro aan vooruitbetaalde reisgelden. Zowel het online schadeformulier als het portaal worden direct gekoppeld met het crm-systeem Microsoft Dynamics CRM. Hierdoor kunnen schadeclaims grotendeels geautomatiseerd afgehandeld worden, stelt CRM Partners.
Slim
Volgens Aad Schulten van het it-bedrijf is het ‘volledig centraal stellen van leden bepalend voor de toekomst van verenigingen en brancheorganisaties. SGR speelt hier slim op in met dit deelnemers- en consumentenportaal. Op deze manier kunnen zowel deelnemers als consumenten op een voor hun gewenst moment zelf zaken regelen, waardoor SGR in staat is om sneller en beter zijn leden en gedupeerde consumenten te kunnen adviseren en informeren.’