Inventum, ontwikkelaar en producent van warmwaterapparatuur, heeft gekozen voor de oplossingen van Salesforce.com om de verkoop- en serviceprocessen te verbeteren. Met de inzet van Salesforce Sales Cloud wil Inventum een eind maken aan het interne gebruik van losstaande spreadsheets voor het beheer en de aansturing van klantcontacten. Daarnaast wil Inventum met behulp van de software een completer beeld van zijn klanten kunnen samenstellen om ze beter van dienst te kunnen zijn.
Binnen de verkoopafdeling wordt Salesforce vooral ingezet voor het stroomlijnen van het verkoopproces en het beheren van de pijplijn en de leads. De serviceafdeling van Inventum gebruikt het systeem om klantcontacten, -vragen en eventuele issues af te handelen.
Inventum koos Salesforce onder meer vanwege de nauwe integratie van de verkoop- en services-functionaliteit, de breedte van het aanbod en de bij Salesforce.com aanwezige kennis.
Inventum ontwikkelt en produceert warmwaterapparatuur voor toepassingen in de woning- en utiliteitsbouw, zoals boilers en ventilatiewarmtepompen.