Telecomleverancier Avaya en HP Enterprise Services (ES) hebben overeenstemming bereikt om gezamenlijk op cloud gebaseerde unified communications (uc)-, contact center- en beheeroplossingen aan te gaan bieden aan bedrijven. De meerjarige overeenkomst omvat het gezamenlijk aanbieden van een gecombineerd portfolio van unified communications as a service, contact center as a service en infrastructuuroplossingen.
HP combineert zijn clouddiensten met het productportfolio van Avaya op het gebied van unified communications en contact center, zodat er een breed aanbod aan mobiele applicaties, software en netwerktechnologie voor zakelijke communicatie en het managen van klanttevredenheid ontstaat.
HP ES gaat het gecombineerde as a service-aanbod verkopen terwijl Avaya het flexibele implementatiemodel van HP in gebruik neemt. Met dit model kan snel en eenvoudig een breed klantenbestand worden geholpen bij het transformeren van de zakelijke communicatie. Verder helpen de communicatie en samenwerkingsproducten van Avaya HP de efficiency van contact centers te verbeteren.
APCS-medewerkers naar HP
De HP ES Business Process Services-organisatie gaat ook een aanzienlijk deel van Avaya’s Private Cloud Services (APCS) leveren. Hiervoor zullen een aantal APCS-medewerkers en contractors overgeheveld worden naar HP ES. Deze diensten worden geïntegreerd bij HP ES’s bestaande Mobility en Workplace, Business Process Service en businesspartners, om op die manier eigen of hybride cloud gebaseerde uc- en contact center oplossingen te bieden. Verkoop- en service-overeenkomsten en het klantcontact blijven bij Avaya.
Met deze overeenkomt zet Avaya een volgende stap in zijn transformatie naar een software- en dienstenbedrijf. Avaya gaat het Helion-cloudplatform van HP inzetten in zijn eigen cloudaanbod. HP zet Helion zelf ook in voor zijn wereldwijde infrastructuur.