Capgemini Benelux heeft de eerste helft van 2014 zijn omzet ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar met 2,1 procent zien teruglopen naar ruim 525 miljoen euro. Het verschil met Capgemini’s belangrijkste drie regio’s wordt daarmee groter, want Noord-Amerika (0,3 procent), Groot-Brittannië (7,0 procent) en Frankrijk (4,7 procent) wisten alle drie een plus in omzet te realiseren. ‘De rest van Europa’ en de regio ‘Azië Pacific en Latijns-Amerika’ liepen ook terug in omzet met respectievelijk 2,1 en 5,7 procent.
Het goede nieuws voor Capgemini Benelux is wel dat het grootste gedeelte van de teruglopen omzet kan worden toegeschreven aan het eerste kwartaal van 2014. Het tweede kwartaal ging het met een dalende omzet van 1,2 procent minder slecht. Het bedrijf verwacht stabiliteit voor de Benelux-regio voor de tweede helft van 2014.
De divisie Local Professional Services, waar Sogeti onderdeel van is, had met ruim 775 miljoen euro 15,2 procent aandeel in de totaalomzet. Dat was 0,6 procent meer dan de bijdrage in de eerste helft van 2013. De divisie Application Services blijft met een aandeel van 56,4 procent het belangrijkste voor Capgemini.
Enkele hoogtepunten van Capgemini uit de eerste helft van 2014 zijn het opzetten van de nieuwe service line Digital Customer Experience, een cloudsamenwerking met VMware, de overname van het Franse dienstenbedrijf Euriware, een bpo-contract met Honeywell en uitbreiding van de big data-samenwerking met Cloudera.