Santander Consumer Finance heeft succesvol de implementatie afgerond van Customer Interaction Center (CIC) van Interactive Intelligence. Zowel de medewerkers van het klantcontactcenter als van de backoffice maken gebruik van het multichannel communicatieplatform.
Met Customer Interaction Center (CIC) van Interactive Intelligence beschikt Santander Consumer Finance in Nederland over één virtueel platform waar ook de hoofdvestigingen in België op aangesloten is en waarop binnenkort de overige kantoren in België aangesloten zullen worden. Een hele vooruitgang vanuit de oude situatie waar sprake was van een combinatie van verschillende telefooncentrales en diverse stand alone applicaties voor onder andere het outbound bellen en maken van opnames.
‘De overstap naar CIC betekent voor ons niet alleen significant lagere kosten maar vooral ook meer flexibiliteit’, vertelt Peter de Rijck, projectmanager bij Santander Consumer Finance. ‘We kunnen nu alles zelf veel eenvoudiger en efficiënter beheren en alle onderdelen werken perfect met elkaar samen. En doordat er sprake is van één virtueel contactcenter kunnen onze medewerkers efficiënter werken en optimaliseren we het contact met onze klanten.’
Ronald Swanink van Interactive Intelligence voegt daaraan toe: ‘CIC is een compleet platform met veel functionaliteit voor zowel de medewerkers van het klantcontactcenter als van de backoffice. Alles staat in het teken van de beste klantervaring: hoe zorgen we er voor dat we zo goed mogelijk aansluiten bij de wensen van de klant. Wij blijven daar als Interactive Intelligence continu op doorontwikkelen, zowel aan de technologische als functionele kant.’
Santander Consumer Finance Benelux richt zich binnen de Santander Groep op het aanbieden van financiële diensten aan consumenten, retailers en automotive bedrijven. In Nederland is Santander Consumer Finance Benelux, gevestigd in Utrecht, al meer dan twintig jaar deskundig in het verstrekken van persoonlijke leningen en doorlopende kredieten.