De meldkamer Vergunningen Toezicht en Handhaving (VTH) van de gemeente Utrecht heeft zijn overeenkomst met Entropia Digital verlengd. Het gaat om een overeenkomst voor gebruik van meldkamersoftware, portofoons en het digitale Tetra-netwerk van Entropia. De gemeente Utrecht verhuist de Meldkamer Toezicht en Handhaving naar het nieuwe Stadskantoor dat naast het Centraal Station in Utrecht is gebouwd. De meldkamer wordt de nieuwe hoofdlocatie en wordt uitgebreid met een back-up-locatie. Het aantal werkplekken van de centralisten wordt groter en er sluiten randgemeenten aan bij de meldkamer', licht Entropia toe.
Philip Vercruysse, directeur van Entropia Digital: ‘De dienst VTH heeft gekozen voor een volledig pakket, inclusief portofoons, ons digitale Tetra-netwerk en de Combus-meldkamer software. We bieden een flexibele oplossing, waarbij alle elementen in elkaar grijpen. (…) De centrale meldkamer is dankzij Combus in staat om efficiënt met mobiele medewerkers te communiceren, via zowel spraak als data, in groep of individueel, lokaal, regionaal of landelijk.’ Van de overeenkomst zijn geen financieele details en contractperiode bekendgemaakt.
De medewerkers van VTH bestaan uit buitengewoon opsporingsambtenaren, toezichthouders en boswachters. Zij signaleren, controleren en handhaven op overlast in de openbare ruimte. De organisatie is opgedeeld in de teams Toezicht en Handhaving Bebouwde Omgeving (THBO), Toezicht en Handhaving Openbare Ruimte (THOR) en de afdeling Vergunningen. Samen vormen ze de afdeling Vergunning Toezicht en Handhaving (VTH) van de Gemeente Utrecht.