Proact introduceert een nieuwe dienst binnen zijn bestaande Back-up-as-a-Service-portfolio. De nieuwe ‘EMC Data Domain BaaS’-oplossing richt zich op EMC Data Domain-klanten die hun data nog veiliger willen opslaan zonder hoge kosten en met snelle recovery wanneer dat nodig is.
Beschikbaarheid en integriteit van data worden steeds belangrijker voor organisaties die vaak ruim hebben geïnvesteerd in een eigen back-upomgeving op een primaire site. Voor de meeste bedrijven biedt dit onvoldoende garanties voor databeschikbaarheid na een calamiteit. Tegelijkertijd leidt een secundair platform op een andere locatie in veel gevallen tot hoge investeringen of tot een nog hogere beheerlast.
Organisaties die deze problematiek oplossen met tapeopslag op een externe locatie, ervaren als nadelen veel extra handmatig beheer, geen zekerheid over de exacte status van de back-up op tape, hoge kosten voor gecertificeerde opslag en zeer lange recovery-tijden na een calamiteit. Met de nieuwe ‘EMC Data Domain BaaS’-oplossing van Proact zijn deze problemen te ondervangen.
Deze oplossing is opgebouwd uit een multitenant EMC Data Domain-omgeving in het Tier 3-, ISO270001-gecertificeerde datacenter van Proact. In deze omgeving wordt de data van de EMC Data Domain-omgeving incrementeel gerepliceerd en beheerd. Dankzij incrementele back-ups, compressie en deduplicatie is de behoefte aan bandbreedte gering. Daarnaast zorgt de multi-tenancy-aanpak voor lagere kosten voor diskopslag dan bij eigen, dedicated systemen.
Deze steeds vaker in het nieuws komende economy of scale solutions zijn een voorbode om snel regie te pakken in je organisatie helemaal als het gaat om data management. Ikzelf merk dat er nog veel organisaties zijn die hun data onvoldoende managen en vaak zoekende zijn in het bepalen van ILM en de faciliterende technieken. Langer innovatie uitstellen of het niet willen/kunnen adopteren van cloud solutions kan leiden tot zeer hoge beheerlast en desinvesteringen. Het tijdperk is aangebroken om IT as a service toe te passen in je interne processen. Een brede serviceverlening met hoge leversnelheid. De IT afdeling als Broker naar externe diensten. Waarbij o.a. de volgende uitgangspunten centraal moeten staan: een korte ’time to market’ en ‘Pay per Use’
@Peter,
Management van je interne organisatie is natuurlijk nooit je Core business. Het is daarom tijd voor Management as a Service. Management als Broker naar externe diensten, die middels specialisatie en multitenancy, continuiteits en schaalvoordelen weten te behalen in de bedrijfsvoering.
Nu management commodity is geworden moet je je afvragen waarom je al dat geouwehoer nou nog zelf wilt doen.
@Felix,
We bedoelen hetzelfde, helemaal mee eens. Dat gezeur moet je niet meer zelf doen als het niet bij je core business hoort. Time for a change