Ingram Micro heeft een nieuwe merkidentiteit. Het nieuwe, wereldwijde merk wordt wereldwijd ingevoerd. Het nieuwe merk is onderdeel van een platform van nieuwe mogelijkheden en services waarmee Ingram Micro bedrijven helpt de belofte van technologie volledig te realiseren.
‘Dit is meer dan een aanpassing van een logo; we zien dit opgefriste merk als een investering in onze toekomst’, zegt Alain Monié, ceo van Ingram Micro. ‘Ingram Micro heeft met recente overnames krachtige nieuwe acties ondernomen, waardoor we wereldwijde business units neer kunnen zetten en een meer mondiale en klantgerichte mindset kunnen ontwikkelen met een flexibele, verhelderende en betrouwbare cultuur. Het opfrissen en herpositioneren van het Ingram Micro merk is een logische volgende stap in de groei en het succes van ons bedrijf. Het toont onze evolutie van krachtige distributeur naar wereldleider in technologie- en supply chain services. Onze nieuwe merkidentiteit en strategie zijn een weerspiegeling van een nieuw en krachtiger Ingram Micro.’
‘Met ons nieuwe merk willen we een identiteit presenteren die eenvoudig en modern is, en die laat zien wie we zijn’, vervolgt Monié. ‘We hebben de mogelijkheden, het inzicht en de ervaring om onze partners – en hun klanten – te helpen technologie te begrijpen, aan te schaffen en in te zetten om zo beter te kunnen concurreren.’
De krachtige nieuwe look bevat een kleur blauw die zowel opvallend als prettig oogt, en de letters brengen de kracht en betrouwbaarheid over van een echte leider van wereldklasse. De gekantelde ‘G’ staat volgens Monié voor acceleratie en flexibiliteit, ‘en het feit dat hij transparant is benadrukt onze helderheid en unieke inzichten. Flexibiliteit, helderheid en betrouwbaarheid zijn allemaal kwaliteiten die onze partners aan ons waarderen.’