ServiceNow, leverancier van enterprise IT-cloudoplossingen, introduceert een nieuwe reeks oplossingen voor het verbeteren van de dienstverlening binnen een organisatie. Het pakket biedt een verbeterde versie van de custom application creation experience, nieuwe service automation-producten, visualisatietools voor besluitvorming en een meer intuïtieve gebruikerservaring.
De nieuwe oplossingen geven de it-afdeling de mogelijkheid om een nieuwe service-ervaring voor zakelijke gebruikers te creëren. Zo kunnen deze gebruikers met de Service Creator zelfstandig apps ontwikkelen om alledaagse diensten zoals spreadsheets en e-mail te automatiseren. Daarnaast kan it met Demand Management aanvragen van verschillende business units eenvoudig beoordelen en beheren en, gebruikmakend van de nieuwe CIO Roadmap, gesprekken met stakeholders over belangrijke it-beslissingen faciliteren.
Met speciaal ontwikkelde applicaties voor het oplossen van verschillende zakelijke uitdagingen kunnen diensten worden geautomatiseerd. Deze applicaties kunnen zowel worden ontwikkeld door de gebruikers zelfs, maar worden ook kant-en-klaar en aanpasbaar, zoals ServiceNow Facilities Service Automation, aangeboden door ServiceNow zelf. De onderliggende infrastructuur kan worden beheerd met een uitgebreide set van tools, waaronder ServiceNow Event Management, waarmee het mogelijk is om eventuele problemen snel te signaleren en tijdig aan te pakken voordat deze groter worden.
De nieuwe producten in deze release zijn gebouwd op het uitbreidbare ServiceNow-platform en maken daarmee onderdeel uit van het hele ServiceNow applicatie portfolio. De release bevat:
– Een verbetering van de Service Creator en de Form Designer
– Een toevoeging aan het Service Automation portfolio met de nieuwe applicaties Facilities Service Automation en Visual Task Boards
– De Executive Management en Visualisatie Tools Demand Management en CIO Roadmap
– De nieuwe IT Operations Management applicatie Event Management en een verbetering van de Configuration Automation toepassing