Nexenta, leverancier van software defined storage (sds)-oplossingen, maakt bekend dat het een nieuw kanaalprogramma introduceert en een nieuwe kanaaldirecteur aanstelt. Channel-veteraan Don Lopes zal zorgdragen de go-to-marketstrategie van Nexenta, die volledig op het kanaal is gericht.
Het nieuwe Nexenta Partner Program (NPP) biedt value added distributors, value added resellers, systeemintegrators en dienstverleners in alle delen van de wereld de mogelijkheid om klanten te voorzien van sds-oplossingen waarmee zij de eerste stappen kunnen zetten naar een volledig softwaregedefinieerde organisatie.
Lopes en zijn team hebben een wereldwijd programma ontwikkeld dat kanaalpartners in staat stelt om de verkoop van softwaregedefinieerde oplossingen te stimuleren en optimaal te profiteren van de kansen die deze snel groeiende markt hen te bieden heeft. Daarbij kunnen zij onder andere profiteren van een vereenvoudigd programma ter ondersteuning van toegewijde Nexenta-partners, een nieuw programma voor dealregistratie waarmee partners hun winstmarge kunnen verhogen, een herzien Marketing Development Fund Program dat partners nieuwe zakelijke kansen biedt en nieuwe tools voor verkoopondersteuning, zoals de NPP Sales Starter Kit, die partners helpt om hun verkoopsucces te bespoedigen.
Het NPP is ontwikkeld voor kanaalpartners wereldwijd die het volledige aanbod van sds-oplossingen van Nexenta willen aanbieden, beheren en ondersteunen. Het programma promoot, ondersteunt en beloont partners die klanten voorzien van presales- en aftersales-diensten met toegevoegde waarde. Don Lopes, die eerder actief was bij Synnex, zal als nieuwe kanaaldirecteur bij Nexenta het nieuwe wereldwijde kanaalprogramma overzien.