De afdeling Informatisering en Automatisering (I&A) van de provincie Zuid-Holland heeft gekozen voor de ISM-methode. Na een aanbestedingstraject heeft de provincie de invoering van de methode gegund aan Servitect uit Groningen. De afdeling I&A wil zijn it-beheer aan de hand van de ISM-methode gaan organiseren. Doel is het verbeteren van de it-dienstverlening aan de provinciale organisatie. De ISM-methode is een servicegericht raamwerk voor it-beheer met een aansluitende implementatiemethode en ondersteuning.
Servitect is in april gestart met de invoering van ISM bij de provincie Zuid-Holland. Het project wordt begin volgend jaar afgerond.
ISM is een standaardmethode voor de inrichting en verbetering van it-beheer. De methode is afgeleid van ITIL en ASL, maar onderscheidt zich volgens Servitect door structuur, eenvoud en toepasbaarheid. Volgens het bedrijf is ISM namelijk geen referentiemodel maar een toepassingsmodel. De combinatie van raamwerk (framework), implementatiemethode en ondersteuning leidt tot snelle invoeringen en aantoonbaar succesvolle toepassingen, aldus Servitect. Het Groningse bedrijf is gespecialiseerd in servicemanagement.