In 2013 verlengden BT en Unilever voor de derde keer sinds 2002 hun outsourcingsovereenkomst. Naast het leveren van een volledig geïntegreerd netwerk voor spraak-, data-, video- en mobiliteitsdiensten aan de 173.000 medewerkers van Unilever in bijna honderd landen, levert BT ook diensten ter bevordering van samenwerking, zoals audio- en videoconferencing. Deze diensten helpen Unilever steeds flexibeler te worden en duurzamere manieren van werken te introduceren. Door medewerkers flexibeler te laten werken en door het toenemende gebruik van audio en video vermindert Unilever reiskosten, worden productiviteit en efficiëntie verhoogd en worden de kosten verlaagd.
Het oorspronkelijke contract, dat werd aangekondigd in november 2002, was één van de eerste wereldwijde telecomoutsourcingscontracten ooit van BT en is dat nu nog steeds. Gedurende de intensieve samenwerking heeft BT de infrastructuur van Unilever helpen transformeren tot één van de meest moderne zakelijke netwerken ter wereld.
Juryoordeel
De basisinfrastructuur moet het gewoon doen. Zonder goed werkende netwerken, datacenters, beveiliging en toegangsvoorzieningen wordt ict een stuk minder leuk. Volgens deze aanmelding doet BT het al jaren heel erg goed voor klant Unilever. Natuurlijk is een verbintenis op het gebied van infrastructuur er niet één die je aangaat voor korte tijd. Zeker niet als je wereldwijd werkt. Als echter na twaalf jaar zo enthousiast wordt verlengd, is een nominatie meer dan verdiend.