De Nijmeegse betaaldvoetbalclub N.E.C. en Knns Business Solutions hebben overeenstemming bereikt over een vijfjarige overeenkomst. Daarbij is afgesproken dat Knns tot juni 2019 de vaste ict-leverancier wordt van N.E.C. Knns zal de it-infrastructuur aanpassen en zorgdragen voor een nieuwe werkplekomgeving. Het bedrijf uit Wijchen, bij Nijmegen, is een ict-dienstverlener die zich richt op het midden- en kleinbedrijf. Knns was al een business sponsor van N.E.C. en vervangt Quinfox als werkplekdienstverlener.
Knns Business Solutions is op 1 januari 2013 ontstaan uit de fusie van KC Business Solutions en NMA ICT Solutions. Het bedrijf telt ruim honderd medewerkers, verdeeld over de hoofdvestiging in Wijchen, bij Nijmegen en de vestigingen in Beuningen, Tilburg, Eindhoven. Knns biedt mkb’ers aan de zorg voor de ict-infrastructuur, kantoorprinting en zakelijke software uit handen te nemen, tegen een vast bedrag per maand. Het bedrijf is onder meer partner van Unit4, Exact en Qlik.
Jean-Louis van Aerle, algemeen directeur Knns: ‘Wij zijn een Nijmeegs bedrijf dat N.E.C. al jaren een warm hart toedraagt. Daarom hebben we begin dit jaar bewust voor N.E.C. gekozen om onze naam kenbaar te maken door naamgever te worden van de business tribune.’
Volgens Bart van Ingen, directeur algemene zaken van N.E.C., worden de komende tijd een aantal ict-vernieuwingen doorgevoerd, waaronder een nieuw systeem voor klantrelatiebeheer. ‘Knns zal in dit traject de komende jaren een leidende rol gaan spelen. Daarnaast kijken we er naar uit om samen met de andere partners binnen het domein ICT, waaronder Scholten Awater, een programma te ontwikkelen om ook onze businessclubleden te laten profiteren van de kennis en verschillende innovaties.’
Quinfox
Naast hoofdsponsor Scholten Awater was bijvoorbeeld een ander ict-bedrijf – Quinfox – broeksponsor van de dit seizoen naar de eerste divisie gedegradeerde voetbalclub. N.E.C. nam van Quinfox het werkplek-online-concept af. Aan deze samenwerking is echter een einde gekomen. De sponsorovereenkomst liep af en ict-dienstverlener Quinfox wilde na een evaluatie op een andere manier zijn marketing en sponsoring invullen.
‘In de loop der jaren is onze doelgroep verschoven van het kleinbedrijf met een sterk regionaal karakter naar grotere mkb-bedrijven tussen de vijftig en zeshonderd medewerkers, met een sterke vertegenwoordiging in diverse segmenten, waaronder accountancy en de zorg’, zegt Marieke Kokkeler, manager Marketing & Communicatie. Zij stelt dat Quinfox wel als businessclub-lid verbonden blijft aan N.E.C.