iPass introduceert de cloudgebaseerde Business Traveler Service 2.0. Op basis van deze nieuwe service gaat het bedrijf transformeren naar een cloudaanbieder, met een Software-as-a-Service businessmodel en automatiseringstechnieken, in combinatie met een app gebaseerde marktbenadering. De Business Traveler Service 2.0 vereenvoudigt veilig Wi-Fi-gebruik voor zakenreizigers met smartphones en tablets.
Zakenreizigers die de nieuwe iPass-service gebruiken hoeven nog maar eenmalig in te loggen om automatisch beveiligde toegang te krijgen voor hun laptop, smartphone en tablet, via ruim 2,7 miljoen hotspots in meer dan honderdtwintig landen. Om tegemoet te komen aan de toenemende behoefte aan Wi-Fi tijdens vliegreizen, is de iPass cloudservice beschikbaar op drieduizend vliegvelden en in zo’n 2150 vliegtuigen van 22 maatschappijen. Ook zijn er hotspots in ruim 72.000 hotels en congrescentra.
De nieuwe Business Traveler Service 2.0 is zowel te gebruiken op iOS, Android en Microsoft apparatuur. Bedrijven kunnen eenvoudig een lijst aanmaken van mensen die zij toegang willen geven en daarna regelt iPass de rest. De serviceprovider informeert elke gebruiker over de voor hen beschikbare verbindingen, via automatische berichten. Zonder administratieve belasting voor de drukke interne it-afdeling regelt men zowel alle benodigde communicatie met de mobiele gebruikers, als de support.