Scholten Awater heeft nog niet beslist of het af wil van zijn hoofdsponsorschap bij N.E.C. Nu de Nijmeegse voetbalclub is gedegradeerd kan de hardwaredienstverlener gebruikmaken van een clausule in het pas verlengde contract om de verbintenis te verbreken. Maar eerst wil het bedrijf in gesprek met N.E.C., om te bepalen of een hoofdsponsorschap toch past in het door de club nog op te stellen beleidsplan voor de eerste divisie.
Eind maart verlengden N.E.C. en Scholten Awater de bestaande sponsorovereenkomst tot en met 30 juni 2015. Op dat moment gingen beide partijen er nog van uit dat de voetbalclub in de eredivisie zou blijven, maar N.E.C. degradeerde toch.
Aan De Gelderlander liet Rens Evers, commercieel directeur van het Nijmeegse ict-bedrijf, weten dat het contract nog niet is verscheurd, maar dat het opnieuw wordt bekeken. Scholten Awater wil vooral weten of de commerciële doelstellingen, zoals naamsbekendheid, gehaald kunnen blijven worden nu de club is gedegradeerd.
Al speelt volgens Evers ook het sociale aspect een rol. ‘Als hoofdsponsor willen we meer dan alleen naamsbekendheid. We zien het ook als sociale verplichting aan de stad, ons bedrijf is in 1993 opgericht door geboren Nijmegenaren, we zijn een Nijmeegs bedrijf. Voetbal leeft zeker bij ons bedrijf, veel werknemers hebben een seizoenskaart’, zegt hij in De Gelderlander.