Bouw- en vastgoedbedrijf Koninklijke BAM Groep besteedt het werkplekbeheer uit aan ict-dienstverlener Atos. BAM centraliseert momenteel de ict-diensten bij de verschillende werkmaatschappijen. Als onderdeel van die transformatie worden de 'end user support services' rondom de werkplekken in Nederland uitbesteed. Atos biedt beheerdiensten van de servicedesk tot ondersteuning op de werkplek. Het gaat om het Adaptive Workplace-aanbod van de dienstverlener uit Utrecht.
De overeenkomst heeft een looptijd van vijf jaar. De dienstverlener heeft de intentie om op termijn de diensten uit te breiden naar andere landen waar het bouw- en vastgoedconcern actief is.
‘Deze overeenkomst draagt bij aan verdere samenwerking tussen onze werkmaatschappijen en creëert toegevoegde waarde op het gebied van integratie, kostenbeheersing en innovatie’, licht Andrea Sundermeijer, ict-directeur van Koninklijke BAM Groep toe.
Als belangrijkste redenen voor de keuze voor Atos noemt Sundermeijer de mogelijkheid om de servicedesk zowel nationaal als internationaal in te zetten, de flexibiliteit van de Adaptive Workplace-oplossing en de kennis van de bouwsector.