Anaplan heeft in een nieuwe investeringsronde een bedrag van honderd miljoen dollar opgehaald. Dit bedrijf levert een cloudplatform voor het realtime plannen, samenwerken en handelen. In eerdere investeringsrondes wist Anaplan al vijftig miljoen dollar op te halen. Eén van de investeerders is crm-leverancier Salesforce.com. Het geld wordt aangewend om Anaplan verder te laten groeien en het dient als nieuwe basis voor businessplanning en -modellering.
Anaplan wordt al ingezet bij wereldwijd opererende organisaties als Diageo, HP en Kimberly Clark. Het platform wordt hier ingezet binnen essentiële onderdelen van hun organisaties om het planningsproces en de uitvoering daarvan te moderniseren. Het gaat dan variërend van planning van regio’s en hoeveelheden en het optimaliseren van de handel tot geïntegreerde businessplanning en financiële consolidatie.
Modelering en in memory planning
‘Dominante cloudspelers komen in alle belangrijke categorieën in snel tempo op om te zorgen voor innovatie, inzichten en nieuwe mogelijkheden voor bedrijven’, zegt Randy Glein, managing director bij DFJ Growth, het bedrijf dat de investeringsronde begeleidde. ‘Net zoals Salesforce het belangrijkste platform is geworden voor crm en Workday voor hr en talentmanagement, geloven we dat Anaplan het in zich heeft om het belangrijkste cloudplatform te worden voor modelering en in memory planning.’
Het afgelopen jaar opende Anaplan wereldwijd nieuwe vestigingen in Nederland, Australië, Frankrijk, Maleisië, België, Rusland, Singapore, Zweden en het Verenigd Koninkrijk. Als een wereldwijd opererende organisatie gaat Anaplan zijn nieuwe kapitaal gebruiken om zijn positie in de markt uit te bouwen en talenten van de markt aan boord te krijgen door te investeren in ontwikkeling, go-to-market en het groeiende partner-ecosysteem. Het bedrijf werkt wereldwijde samen met Accenture, Deloitte, Salesforce en Workday. Anaplan wordt toegevoegd aan het portfolio van DFJ Growth, waar bedrijven als Box, Datastax, Solarcity, Spacex, Tesla Motors, Twitter en Yammer ook al onderdeel van uit maken.