Unisys kondigt nieuwe functionaliteit aan voor zijn cloudgebaseerde it-service management (itsm) oplossing, onder de naam Edge Service Management by Unisys. De nieuwe mogelijkheden van de cloudgebaseerde it-service management oplossing vereenvoudigen het beheer van de it-infrastructuur en maken geïndividualiseerde diensten toegankelijk op aanvraag.
Edge Service Management van Unisys is een oplossing die it-organisaties in staat stelt werknemers productiever te maken door it-diensten efficiënter aan bedrijfsprocessen te koppelen. De oplossing maakt gebruik van vooraf gedefinieerde modules, geavanceerde analytics tools en een bewezen methodologie die klanten in staat stelt om betere bedrijfsresultaten te behalen dankzij proactief beheer van zowel de diensten als de onderliggende it-infrastructuur, in plaats van simpelweg te reageren op servicegerelateerde incidenten.
Unisys Edge Service Management wordt opgeleverd volgens het as-a-service model en biedt de volgende nieuwe mogelijkheden:-Een persona-gebaseerde gebruikersinterface voor service request- en catalogusmanagement, die gebruikers in staat stelt diensten te bekijken en te initiëren op basis van hun rol in de organisatie; Een ontdekkingsmodule die service maps aanmaakt en identificatie en updates aan componenten van de it-infrastructuur automatiseert; Een uitgebreide service asset en configuration management-dienst die het beheer van zowel datacenter als mensgerichte it-activa mogelijk maakt.
Edge Service Management van Unisys is gebaseerd op de wereldwijde Informatie Technologie Infrastructuur Library (ITIL) standaarden. De cloudgebaseerde Unisys-oplossing, die as-a-service beschikbaar is op jaarbasis, verwerkt momenteel meer dan zeshonderdduizend service events per maand voor klanten.
Veel van de onderdelen van Edge Service Management worden kant en klaar geleverd, met een interface die gebruikers direct inzicht geeft in de dienstencatalogus die voor hen beschikbaar is op basis van hun functie. Kant en klare service definities verbinden de data, de taken en de mensen die nodig zijn voor het uitvoeren van het verzoek, zodat klanten tot twee weken aan development-tijd kunnen besparen per service request.