Salesforce.com introduceert Salesforce1 Service Cloud SOS, een sos-knop waarmee bedrijven direct en met één klik gepersonaliseerde klantenservice kunnen bieden vanuit mobiele applicaties. Servicemedewerkers zijn hiermee direct beschikbaar voor hun klanten en ondersteunen hen met live video en begeleiding op het scherm van hun mobiele apparaten.
Smartphones zijn inmiddels de dashboards van het leven, waarmee we onszelf onderling verbinden. Nu de smartphone in dit mobiele tijdperk altijd binnen handbereik ligt, zijn de spelregels voor klantgerichtheid voorgoed veranderd. Met de sos-knop van Salesforce kunnen bedrijven hier op een compleet nieuwe manier op inspelen. De sos-knop is een vernieuwing die zorgt voor een veel betere, gepersonaliseerde klantervaring en betekent een verbetering in de dienstverlening van bedrijven.
Het aantal downloads van mobiele applicaties bij App-stores neemt snel toe. Klanten leggen in toenemende mate verbinding via deze apps. Bedrijven kunnen zich nu, binnen de mobiele applicatie zelf, met die klanten verbinden en service verlenen, over welk kanaal of via welk mobiel apparaat dan ook. Dit betekent dat een klant niet langer de applicatie, die hij op dat moment gebruikt, hoeft te sluiten en niet meer via een andere kanaal hoeft te wachten op ondersteuning, bijvoorbeeld vanaf de desktop. De sos-service stelt de servicemedewerker in staat om samen met de klant door schermen heen te lopen en bepaalde eigenschappen van de app zo onder de aandacht te brengen. De supportmedewerker heeft daarbij ook direct toegang tot de relevante klantgegevens binnen salesforce.com.
Service Cloud SOS is gebouwd op het Salesforce1 platform en stelt salesforce.com’s klanten in staat voorop te blijven lopen op het gebied van klantenservice. De kracht van Service Cloud is het bieden van service die wordt geïntegreerd in alle applicaties en bedrijfssystemen. Service Cloud SOS biedt toegang tot de klantenservice via de sos-knop, gebaseerd op de Salesforce1 platform api’s.