Bij Croon Elektrotechniek werken circa 2500 mensen, waarvan ongeveer tweehonderd gebruik maken van diverse cad/cam-systemen. It-manager Jhon Megens: 'Toen onze HP EVA storage verouderd raakte, zijn we op zoek gegaan naar een nieuwe oplossing. Daarbij speelde mee dat wij met ons zusterbedrijf Wolter & Dros een wederzijdse uitwijkfaciliteit wilden realiseren.' i3 groep adviseerde en ondersteunde Croon Elektrotechniek in dit proces.
‘Eigenlijk is onze samenwerking met i3 groep het gevolg van het feit dat Wolter & Dros al zaken met ze deed. Die hebben ons letterlijk jaren geprobeerd te overtuigen van de kwaliteiten van i3 groep. Wij werkten op dat moment samen met een partij waar we tevreden over waren en zagen geen reden om daar verandering in te brengen’, zegt it-manager Jhon Megens.
Al meer dan 135 jaar is Croon Elektrotechniek niet meer weg te denken uit de top van de Nederlandse installatiebranche. Het bedrijf staat aan de basis van vele technologische ontwikkelingen en is verantwoordelijk voor de complete elektrotechnische installaties in duizenden gebouwen, talloze schepen, vele industriële complexen en tienduizenden andere projecten in allerlei marktsectoren.
Croon Elektrotechniek heeft gekozen voor een HP 3PAR omgeving. Deze is binnen een raamovereenkomst bij een reseller aangekocht en de support zou bij HP worden ondergebracht. ‘Op het moment dat wij een uitbreiding gingen doen op onze reeds bestaande 3PAR ging in diezelfde periode Wolter & Dros een nieuwe storage aanschaffen en de twee omgevingen moesten met elkaar gekoppeld worden. Wij hadden geen tijd voor dat project, dus wij zijn toen met twee partijen in gesprek gegaan: i3 groep en de reseller waar wij zaken mee deden.”
‘Toen kwamen we er al snel achter wat het verschil was. Waar de reseller eigenlijk alleen op de fabrikant vertrouwde voor informatie, dacht i3 groep echt met ons mee. Ze stelden gerichte vragen en gingen daarmee aan de gang. Ze hadden op dit moment nog geen kennis van de inrichting van ons systeem, dus stonden feitelijk 3-0 achter. Maar dat hebben ze snel omgebogen en wij hebben de geplande uitbreiding van onze 3PAR omgeving aan i3 groep gegund.’
Het project
Richard Meeuwisse, backoffice coördinator bij Croon Elektrotechniek heeft het daarop volgende project begeleid. ‘De samenwerking met i3 groep is echt heel prettig. Ze hebben veel kennis en zijn ontzettend betrokken, waardoor het project voor ons soepel verliep. In eerste instantie wilden wij het beheer zelf gaan doen, maar i3 groep heeft ons overtuigd van de toegevoegde waarde van een Care-contract. Uiteindelijk ontzorgt dat ons: als we een probleem hebben dan melden we dat aan en het wordt direct snel en goed opgepakt. Ook als er nieuwe firmware of drivers zijn meldt i3 groep zich bij ons, in plaats van dat wij dat zelf in de gaten moeten houden.’
‘Een ander groot voordeel: als er een probleem is waarvan de oorzaak niet eenvoudig te vinden is dan praat je al snel met meerdere partijen zoals HP, Microsoft en Symantec. Dat neemt i3 groep van ons over en dat scheelt mij heel veel tijd. Doordat ik niet meer op stel en sprong problemen hoef op te lossen, ben ik uiteindelijk veel productiever.”
Megens: “Ik heb tijdens het project vanuit de Croon-organisatie geen enkel commentaar op i3 groep gekregen. Dat is echt uniek. Ze zijn heel erg gefocust op kwaliteit en klanttevredenheid. Je merkt aan alles dat i3 groep streeft naar lange termijn relaties. Binnen i3 groep wordt ook goed gecommuniceerd over de klant. We hebben nog niet meegemaakt dat we met persoon A een heel gesprek hebben en dat persoon B dezelfde vragen ging stellen. Ook dat maken we vaak anders mee!’
Meeuwisse: ‘Het valt op dat i3 groep niet alleen veel kennis in huis heeft maar dat ze die ook graag delen, onder andere via de Kiosk kennissessies. Dat zijn open en eerlijke sessies, die niet direct op verkoop zijn gericht.’
‘Wij zien i3 groep als mede verantwoordelijk voor de stabiliteit van onze ict-omgeving, een echte partner dus. Een goed voorbeeld daarvan: een van onze leveranciers wilde een aanpassing in onze ict-omgeving uitgevoerd hebben. Dat hebben wij eerst aan i3 groep voorgelegd en pas nadat zij groen licht gaven, hebben we die aanpassing uit laten voeren’, sluit Megens af.
Goh, waarom voel ik nou zo’n behoefte om op dit artikel te reageren 😉