BMW Groep Nederland heeft een contract gesloten met de Rotterdamse marketing performance specialist 2organize. Dat bedrijf helpt de importeur van auto's en motoren met een nieuwe klantcontactstrategie. BMW hoopt effectiever te communiceren met klanten en potentiële kopers en de persoonlijke communicatie met de Nederlandse doelgroep te versterken. De crm-adviseur zet een webplatform voor multichannelmarketing in van leverancier Selligent.
2organize helpt BMW met het implementeren van een campagne management platform, het automatiseren van structurele campagnes en het verhogen van de campagneconversie. Daarbij is gekozen voor het webplatform voor multichannelmarketing van leverancier Selligent.
2organize licht toe: ‘In het segment van de automotive branche is ieder contactmoment van essentieel belang voor de merkbeleving en strategische doelstellingen van het bedrijf. Met een uitdijend modellengamma en de wens om relevante interacties aan te gaan op het door klanten en prospects geprefereerde kanaal, zal de werkdruk van de crm-afdeling sterk toenemen.’
De marketing perfomance specialist belooft dat proces volledig uit handen te nemen. ‘Hierdoor kunnen wij ons beter focussen op de business, terwijl de effectiviteit van onze communicatie wordt vergroot’, aldus Jeroen Keler, manager crm van BMW Group Nederland.
Marketing automation
Arjan Grootenboer, managing director consulting services van 2organize: ‘Het zijn interessante tijden voor de auto-industrie, waarbij relevante communicatie met geïnteresseerde rijders een belangrijke bijdrage kan leveren aan de beleving rondom het merk.’
Nicolas Van Vijnckt, business development manager van Selligent: ‘Een contactstrategie waarin de klant centraal staat betekent dat je één-op-één de dialoog aangaat met de klant. De juiste individuele boodschap leveren op het juiste moment. Dat is de kracht van marketing automation.’