Luchtvaartmaatschappij Easyjet heeft gekozen voor Workday Human Capital Management (HCM) van Workday. Met Workday's unified applicatie voor human resources (hr) in de cloud, is Easyjet vastbesloten om zijn beleid voor talent management op een hoger plan te tillen en de rapportages en analytische mogelijkheden te moderniseren.Tegelijkertijd zal de hr-applicatie beschikbaar worden gesteld aan het snel groeiende werknemersbestand.
Als nummer één in het Verenigd Koninkrijk en de vierde vliegtuigmaatschappij in Europa onderhoudt easyjet momenteel zevenhonderd vliegroutes en doet het meer dan honderddertig vliegvelden aan in 34 verschillende landen. De luchtvaartmaatschappij is daarmee naar eigen zeggen leidend in de top honderd vliegroutes in Europa. Het afgelopen jaar vervoerde Easyjet meer dan zestig miljoen passagiers, waarmee het een Europees netwerk onderhoudt dat er op gericht is het reizen voor passagiers gemakkelijk en vooral betaalbaar te houden. In een zeer concurrerende markt waar prijs en service doorslaggevend zijn voor groei, zoekt Easyjet continu naar mogelijkheden om systemen en processen te versimpelen. Tevens speurt het bedrijf naar talent dat optimaal wordt ingezet en dat verantwoordelijk is voor een optimale klantervaring.
Het werknemersbestand van Easyjet is in een relatief korte periode gegroeid van enkele honderden naar enkele duizenden mensen. Dit houdt onder meer verband met de bedrijfscultuur die, als essentieel onderdeel van de strategie van de vliegtuigmaatschappij, er op gericht is talentvolle mensen te werven die het hoge niveau van klantenservice dagelijks kunnen waarmaken. Met Workday HCM werkt Easyjet met een Cloudoplossing die de kern van hr en talent management samenvoegt. Het resultaat is een naadloze ervaring die werknemers helpt om snel te integreren in de bedrijfscultuur vanaf het moment van indiensttreding tot en met de carrièrestappen die ze maken.
Workday HCM helpt bij het managen van de sleutelposities in de organisatie. De Workday performance management tools ondersteunen managers bij het managen van hun talenten wereldwijd, dankzij de ontwikkeling van een gemeenschappelijke taal voor prestatiemeting. De tools zorgen voor een grotere transparantie binnen het werknemersbestand.
Doordat de analytische tools van Workday zijn geïntegreerd in de kern van de applicatie, krijgt Easyjet zicht op sleutelindicatoren zoals kosten, capaciteiten en het potentieel van zijn werknemers. De tools helpen de onderneming bij de beslissingen op het gebied van werving en selectie en inhuur van personeel. Tevens krijgt de luchtvaartmaatschappij de beschikking over een scala van rapporten, die kunnen worden aangepast aan de behoeften van de business. Die rapporten komen via dynamische dashboards beschikbaar, waardoor besluitvormingsprocessen worden versneld en de afhankelijkheid van de it-afdeling voor ondersteuning afneemt.